Dýchejme!

 Jsi normální člověk a chceš být „jen“ zdravý, prožívat aktivně svůj život se svými dětmi nebo vnoučaty nebo jsi profesionální sportovec a tvoje tělo tě živí? Tvůj trénink by měl být nastaven tak, aby ti pomohl dosáhnout tvých cílů a přání. Trénink hokejisty NHL v přípravném období bude vypadat jinak než trénink obyčejného člověka, který pracuje v kanceláři, občas se jede projet na kole nebo zajde na tenis.

Přesto existují „cvičení“, která by měli provádět oba, měl by to být základ jejich tréninkového programu. Je to nácvik dýchaní – nejdůležitějšího pohybového vzoru.

Přečtěte si více…

Sdílet:

Zůstaň na nohách!

V naší tělocvičně se moc rádi různě válíme po podlaze, protože se tak vracíme do dětského nastavení a také stimulujeme největší smyslový orgán na těle – kůži. V kůži je obrovské množství receptorů, díky kterým vnímáme polohu těla, teplotu a případnou bolest. Bohužel už nežijeme bezstarostné životy jako děti a tak žijeme na nohách – postáváme, občas chodíme, běháme, něco přeskočíme…

Přečtěte si více…

Sdílet:

Poznáte, kdy je tak akorát?

Existuje mnoho důvodů, proč cvičíme. Máme různé cíle – chceme větší sílu, větší svaly, lepší vytrvalost, lepší koordinaci, méně tuků, zbavit se bolestí, cítit se lépe, čistit hlavu, být součástí komunity, můžeme jmenovat řadu dalších důvodů…

Ke splnění řady cílů je vhodné mít program a plán, který je složen z mini cílů. Tréninkových programů je mnoho, lze je najít na internetu nebo v literatuře. Také vyhledávám (no spíše vymýšlím) různé programy pro lidi, o které se staráme v tělocvičně. U některých lidí to funguje skvěle, ale u řady lidí méně. Proč?

Přečtěte si více…

Sdílet:

Hýbeme se přirozeně

Ke zkvalitnění života nepotřebuješ ani fitness/wellness/posilovnu ani tunu tréninkových pomůcek. Potřebuješ podlahu, správné nastavení mysli a někoho kdo Ti poradí, vysvětlí a navede na správnou cestu.

Domluvte si termín individuálního nebo skupinového tréninku 🙂

Sdílet:

Restartuj se a najdi ztracenou sílu

Jako děti jsme si budovali solidní základy síly a pružnosti. Den za dnem, hodinu za hodinou jsme se učili lézt, vstávat, chodit nebo běhat. Hýbali jsme se, abychom byli silnější. Čím silnější jsme byli, tím jsme se lépe hýbali a pohyb rozvíjeli. Bylo to krásné období našeho života, pohyb byl náš návyk a výsledek byla síla.

Zastavili jsme se pouze v případě, když bylo skutečně potřeba si odpočinout a to nám pomohlo být za chvíli opět silnější.

Přečtěte si více…

Sdílet:

Reference – Václav a Hanka Pečmanovi

Hanka Pečmanová

V mládí jsem hrávala závodně volejbal, ale po narození dětí jsem už nenašla čas ani místo, kde
bych mohla pokračovat. Většinu aktivního života jsem měla sedavé zaměstnání, a tak tělo sláblo a
různě se křivilo.

Přečtěte si více…

Sdílet:
facebook-icon
Všechna práva vyhrazena. LocalGym 2002 - 2019.